Jag är en superhjälte i vardagskläder.

Alla vi föräldrar med småbarn får vara med om väldigt roliga konversationer med våra minstingar. Konversationer som får oss att skratta, le och smälta fullkomligt inombords. Dessa konversationer ger oss energi och minnen som gör livet så mycket lättare och världen lite mindre bekymmersam.

Här följer en kort konversation mellan mig och min 5-årige son Alfons och vad som sades precis när han kom innanför dörren (tror inte han ens hade hunnit ta av sig skorna).

–       Pappa, pappa du ska bygga en lådbil åt mig.

–       Lådbil?

–       Ja

–       Men Pappa har ju inga bräder till det.

–       Men du kan köpa det i en lådbilsaffär, och en ratt också.

–       Lådbils affär?

–       Ja, det finns det i Sverige.

–       Jaha, men pappa har ju ingen såg.

–       Nej… men du har en kniv.

Ja vad säger man efter det? Det är väl bara att börja planera att bygga den där lådbilen 😉

För barn är ingenting omöjligt, dom ser inga problem och för dom kan pappa fixa allt. Jag är en superhjälte i vardagskläder.

Lek

Lämna en kommentar

Filed under Barn, Personligt, Superhjälte, Ur en pappas perspektiv

Kommentera

