Äntligen hemma…

… jo det är väl så man känner efter en arbetsdag som denna. De där dagarna som fullkomligt tömmer en på energi. Som får en att tungt slå sig ner i en fåtölj eller soffa så fort man kommer innanför dörren. Och där blir man sittandes, halvt apatiskt med tomt stirrande blick rakt ut i tomma luften. Eller i bästa fall på en tv där man inte är medveten om vad som egentligen visas. Japp en sådan dag är det idag. Och i mitt fall byts tvn ut mot en datorskärm där man surrar runt bland olika sidor på jakt efter något som kan få en att tända en gnista, ett hopp för kvällen, en energikick.

Jag hittade trotts allt en energikick, bloggen och musiken.  De blir mitt endorfin för kvällen, mitt egna opium. Och när jag sitter här och skriver så känner jag sakta men säkert att föråden åter fylls på. Dessutom så fick jag nyss lite hjälp på traven av min fru, mitt föreviga opium… 😉

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Arbete, Personligt, Ur en pappas perspektiv

2 responses to “Äntligen hemma…

  1. Emm

    Hej Jocke. Lyllo dig som får ha ditt opium hos dig! 🙂

Kommentera

