When a man loves a women…

Detta inlägg skriver och tillägnar jag helt och hållet min fru. Du som är min allra bästa vän, min älskade och mitt allt. Du är min klippa i tillvaron och mitt ljus i mörkret.


Hösten 1991 bestod av ett antal resor till det kultbenämnda diskoteket Submarine som låg i Gränna. Ett uteställe som då lockade folk vida omkring ifrån de flesta städer som låg inom räckhåll i Östergötland och Småland. Kommer ihåg festbussarna som gick som lämmeltåg, pissepauserna och en och en annan kräka i bussarna.

Antar att dessa resor var allt annat än populära om man var busschaufför. Men roligt hade vi och det var ju där jag fann henne. Hon med det stor D. Hon som sedermera skulle bli mor till mina barn och min älskade fru.

Lördagen den 19 oktober 1991 i högtalarna ljuder When A Man Loves A Women med Percy Sledge, en brutal tryckarlåt som förevigt har etsats sig fast som ”vår låt”. På den tiden var jag en mer blygsam själ, men jag hade tagit mod till mig och bjudit upp henne. Kanske för att jag hade fått reda på genom några vänner att hon tyckte jag var söt.

Tre magiska minuter senare på dansgolvet kan man säga att vi var ihop. Och det har vi varit sedan dess. Nu är det snart 18 år sedan vi träffades och vi har varit gifta sedan 2001, gifte oss på 10-årsdagen. 18 år som har varit helt underbara, visst har vi haft jobbiga tider men vi har alltid hämtat oss och vi har ordspråket ”Amor Vincit Omnia” som har hängt med sedan förlovningen 1994.

Så med dessa ord tillägnat dig min kära så vill jag säga att tack, tack för 18 fantastiska, underbara år och hoppas vi får en lika fantastisk framtid tillsammans.

Älskar dig av hela mitt hjärta

Din för evigt….  J


3279599108_5a937febee

11 kommentarer

Filed under Personligt, Ur en pappas perspektiv

11 responses to “When a man loves a women…

  1. Tea

    #tears #goosebumps

    Vilken vacker tillägnan du skrivit – det märks i varje ord hur mycket du älskar din fru!

    …och visst är det så att ”Amor vincit omnia” om vi bara orkar kämpa för det vi faktiskt har…

  2. Oj vad fint skrivet. Ta hand om dig och din fru.

  3. Det mest romantiska jag läst på länge! Ta vara på er kärlek och kom ihåg att aldrig ta varandra för givna så ska ni se att framtiden blir lika underbar som de 18 år som gått! Önskar er en underbar framtid tillsammans!!

  4. Vilken man hon har, din fru…:) Lycka till med nästkommande 18 år!

  5. Vilket fantastiskt inlägg. Man blir glad av att läsa om er kärlek och grymt imponerad att du känner som du gör fortfarande efter alla år.

    All lycka till er 🙂

  6. Vandraren

    Oj tack Tea, Tommy, Carin, Anna & Cathy för alla Era fina kommentarer och värmande ord. Kram på Er alla… /J 🙂

  7. Jag blev berörd och rörd över vad fint du skriver. Er kärlek till varandra och era barn märks även på Twitter, den lyser igenom. Önskar er all lycka nu och i framtiden och att ni får många, många lyckliga år tillsammans!

  8. Anna-Klara

    Åh va härligt kärleksfullt skrivet!

  9. Pingback: Bröllopsdag nr: 8 « I vandrarens spår

Kommentera

