If music be the food of love…

” If music be the food of love
Then laughter is it’s queen
And likewise if behind is in front
Then dirt in truth is clean
My mouth by then like cardboard
Seemed to slip straight through my head
So we crash-dived straightway quickly
And attacked the ocean bed ”

A Whiter Shade Of Pale – Procol Harum 1967


Musik – Kärlekens livsmedel.

Musiken har väldigt stor betydelse i de flesta av våra liv och vi omger och använder oss av musik dagligen. Nu tänker jag inte egentligen inte  på de som arbetar med eller runt musikindustrin utan på oss  andra som konsumerar all den underbara musik som skapas. Vi som dagligen bär med oss musik i våra mobiler och MP3 spelare, eller som lyssnar på musiken hemma via radio, stereo, dator, tv eller vad det nu må vara.

Så alla har vi olika relation och förhållande till musik. Låtar och texter som kanske får oss att bli lyckliga, upprymda eller kanske ledsna. På ett eller annat sätt så frammanar musiken känslor hos oss så min fråga är denna…

Vad betyder musiken för dig?

3371090711_247372001e

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik

3 responses to “If music be the food of love…

  1. MariaHager

    Musik betyder mkt för mig! Har massa minnen (på gott & ont) till olika låtar & tolkar ibland texterna lite för mkt! Kan inte tänka mig ett liv utan min musik!! Mkt bra skrivet =)

  2. Ewa

    Musik kan i ett huj föra mig tillbaka i tiden, som en tidsmaskin. Plötsligt får man ett så starkt minne att man nästan är tillbaka där och då, bara av att höra en viss låt.
    Musik är underbart. Det lustiga är att jag laddade hem A Whiter Shade of Pale i förrgår… älskar den låten bland många hundra andra 🙂

Kommentera

