Våga visa din kärlek…

Att klimatet och tonen på Twitter & Facebook inte bara är en härlig tillställning har man den senaste tiden allt för väl fått erfara. Jag vet att jag dessutom inte är ensam om att ha sådana erfarenheter utan att jag delar dom med väldigt många andra därute i etern. Folk som skriver dumma kommentarer, ljuger och far med direkta osanningar. Något som gör en både ledsen och förbannad på samma gång. Den senaste av incidenterna hände nu tidigare ikväll jag blev direkt påhoppad (dock ej med namn) om att man skrev smaklösa inlägg på Twitter. Kanske jag gör det, kanske jag ibland går över gränsen. Men vem sätter gränserna och hur kan det nu vara smaklöst att förklara sin kärlek till sin fru? Twitter & Facebook fungerar ju så att man bara ser tweetsen (inläggen) från dom man följer eller är vän med, och gillar man inte det man ser så går det att sluta följa den personen. Känns ganska onödigt att man då ska behöva skriva inlägg om detta och dessutom skriva det i en blogg. Men folk är ju fria att tycka som de vill och tycker de att jag skriver något opassande inlägg på Twitter eller Facebook för den delen så går det ju att sluta följa mig i så fall.

Men det kanske finns anledningar till att jag kanske behöver bekräfta min kärlek även på detta sätt, anledningar som jag inte vill berätta om här i bloggen. Men jag vill ändå säga att jag älskar min fru oändligt mycket och jag kommer även i fortsättningen att säga det även på Twitter, Facebook och här på min blogg. Det som gör mig mest ledsen i detta fall är att jag trodde personen var en vän. En person som jag under flera månaders tid har pratat ofta med på MSN, där vi har kunnat prata om det mesta och där man har försökt vara en bra vän så gott det går över nätet. Något som tyvärr inte har den ringaste betydelse för personen i fråga.

Men jag har även bemötts av otroligt mycket vänskap och stöd från andra Twittrande vänner idag och dessa vänner vill jag nu skicka ett enormt tack till: @hallgren @carina_j @henning_ @Zawaura @carinbh @bipolar_anna @Anna_Klara @Vikenas @sarahlindskoug @lenaside @paul_andrew @MissLocker @knusselboskan @Gubbsoda @blomqvist @susanneblomgren @Cornishcats @patrikwidell @just_tea @SwedishSara @annaskrufve @Skrufve @jiblog @iwanca @Receptomaten @rickmacone @jerkernilsson74 @ElmaDumancic @mbjork @BritStakston @KlasO @Anna_Klara @TommySjostrand och givetvis min fru @MariaHager massor med kramar till Er.

Så jag hoppas fler visar sin kärlek öppet på Twitter, Facebook eller på sina bloggar. För om vi inte skulle våga visa vår kärlek vad skulle kärleken då ha för nytta…

/Jocke

tear

14 kommentarer

Filed under Personligt, Ur en pappas perspektiv

14 responses to “Våga visa din kärlek…

  1. inte bryr vi oss om flugskitar inte, nu ångar vi på 😉 kram till dig och frun.

  2. Tea

    Kärlek är vackert – vad vore världen utan den?

  3. Åh!
    Bra skrivet, såklart Twitter och andra forum skall användas för kärleken! Dumheter att säga annat!

    Kram!

  4. Monica (Mc_Andersson)

    WOW! Vad ska jag säga?
    Hade du stått på en scen och jag hade suttit i publiken…. hade du fått stående ovationer.

    Fantastiskt med kärlek. Mera sånt!

    Kram kram och på frugan med 🙂

  5. Helt rätt! Mer kärlek! Jag älskar också min fru! När jag skrev det på Twitter och facebook fick jag liknande reaktioner som du.

    Tillsammans är vi starka Jocke! Mer kärlek åt folket!

  6. Vandraren

    Blir verkligen rörd av alla era fina svar, tack så jättemycket 🙂

  7. Kärlek är starkt. Kärlek väcker reaktioner. Fortsätt med kärleken.

  8. Jag missade vad som hände igår men det är inte roligt med olika påhopp. Varken på bloggen eller twitter. Vad spela det för roll om man skriver om sin kärlek på sociala medier det gör ju bara mediet mer levande. Det är väl så att folk som hackar på andra saknar något själv. Kör på

  9. Vandraren

    Tack, era kommentarer värmer… 🙂

  10. Tråkigt att du blivit påhoppad av sådana du trodde var dina vänner. Folk kan verkligen vara snåla med andras glädje.

    Stå på dig! Kärlek är nyttigt!

  11. Vandraren

    Tack 6ft5 🙂

  12. Pingback: Kärlek är det finaste « Vi i twitterbubblan

  13. Hej
    Har helt missat detta. Klart man ska visa sin kärlek. Jättebra skrivet! Kram till er båda

Kommentera

