Ballongfärden, bluff eller verklighet?

Igår kväll kunde man läsa och höra på nyheterna om hur en 6-årig pojke (Falcon Henne) förmodligen var fast i en luftballong högt uppe i luften. En hel värld följde dramat som utspelade sig i Colorado, USA. Vi befarade att det värsta skulle hända den stackars pojken som satt fast i ballongen högt där uppe i luften. Kanske tog känslorna i överhand när man själv har en son i samma ålder. När ballongen återfanns på marken var korgen tom och man trodde då att Falcon hade ramlat ur. Jag hoppades att detta ändå skulle sluta lyckligt och jag blev verkligen glad när jag imorse läste att han återfunnits vid liv på familjens vind.

När man nu läser nyheterna och får reda på att det hela kanske var en bluff, ett uselt PR-trick. Jag blir illamående. Stämmer detta så hoppas jag att de hittar ett lämpligt straff åt dessa som i så fall har iscensatt detta…

2 kommentarer

Filed under Barn, Ur en pappas perspektiv

2 responses to “Ballongfärden, bluff eller verklighet?

  1. Ewa

    Menar du att det var iscensatt alltihop? Det har jag missat. Fy vad fult i så fall!

Kommentera

