Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori

”Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken” Att kärleken är ett hett ämne det har jag fått erfara här på bloggen, Twitter och Facebook. Så min tanke är då varför inte fortsätta i denna anda? Kärleken är ju trots allt en stor och vikig del i våra liv. Och nu menar jag nödvändigtvis och enbart inte den kärlek mellan man-kvinna, kvinna-kvinna eller man-man. Jag menar all den kärlek och i dess olika former och gestalter. Kärleken till våra barn, vänner, medmänniskor, arbetskamrater, husdjur ja kanske även kärleken till så banala saker som döda ting (som en iPhone 😉 ). Lika underbart härligt som kärleken kan vara, lika destruktivt och nedbrytande kan den vara om den tar sig i fel former. Men visst är det en underbar känsla att vara härligt nyförälskad och kär. Att känna ”pirret” i magen, känna hur livet helt plötsligt är mycket enklare och lättare att leva.

It’s amazing how you can speak right to my heart
Without saying a word, you can light up the dark
Try as I may I could never explain
What I hear when you don’t say a thing

The smile on your face lets me know that you need me
There’s a truth in your eyes saying you’ll never leave me
The touch of your hand says you’ll catch me whenever I fall
You say it best.. when you say nothing at all

Tonerna ifrån ”When You Say Nothing At All” med Ronan Keating klingar ljust nu i mina öron. Och jag måste erkänna att jag nog är en liten sucker på romantiska låtar likväl romantiska komedier, eller chikenmovies som jag brukar säga till Mia. Men hon genomskådar mig lätt och vet att jag gärna ser dem också fast jag kanske vill ge skenet av något annat. Finns ju en del klassiker som Notting Hill och P.S I Love You eller favoritcitat som den ur Jerry Maquire. ” – You had me at hello ”.

Jo förresten, häromdagen slängde jag ur mig en fråga som löd: – Vilka tre egenskaper värdesätter du mest hos din nuvarande eller blivande partner? De egenskaper som fick flest röster var: Humor, tillit och förståelse…

Hoppas Ni får en mysig söndagkväll därute…

/Kram J

Amor Vincit Omnia OS svart

Lämna en kommentar

Filed under Kärlek, Ur en pappas perspektiv

Kommentera

