2009-11-01

Söndagkväll och det är idag den 1 november 2009. Efter ett kortare uppehåll sitter jag åter här och ursäktar mig med att orken tryter ibland, orden lika så. Men tempot på jobbet går minst i 110% så det tar mycket på krafterna. Två jobblördagar i rad har jag stupat av utmattning ungefär strax efter nio tiden, inget som direkt är likt mig. Har inte känt mig fullt frisk så det kanske är någon bakterie i kroppen som jävlas lite, men nu får man hoppas att det vänder och orken återfinner sig. Imorgon har jag iallafall en ledig dag. Får då passa på att försöka ladda batterierna lite, kanske även gå ut och gå en sväng har ju varit dåligt på det också den senaste tiden…

Japp det var ett litet inlägg iallafall, vill även dela med mig av denna sång för Er som inte hört den. Själv har jag nog lyssnat på den 4-5ggr bara ikväll… 🙂

1 kommentar

Filed under Personligt, Ur en pappas perspektiv

One response to “2009-11-01

  1. Ewa

    Det är verkligen hemskt att man har så lite fritid som man har. Egen tid. För mig och Jonas är det 3 timmar resor per dag och 9 timmar på jobbet. Att bo närmare är inte aktuellt så länge vi inte är miljonärer. Det lär man inte bli av att jobba i alla fall. Möjligen en mini-mikroskopisk chans att vinna på en lott. Man kommer hem och lagar mat, äter och hinner umgås någon ynklig timme innan det är dags att sova för att orka nästa dag igen. Till det hör att man vill träna, behöver handla, gå på bio eller göra någonting kul. Men hur i tusan ska man orka? Fattar inte hur det funkar med heltid och barn? Beundrar er som är föräldrar och hinner med/orkar att ge barnen en fin uppväxt.

Kommentera

