Windows 7 (A Never Ending Story…?)

I tisdags så köpte jag Windows 7 för att ge datorn en rejäl chans att förhoppningsvis slippa buggar och annat skit som Vista har dragits med redan sedan den såg dagens ljus. Jag pPåbörjade installationen i gårkväll i tron om att det här är snart fixat, kanske tar en timmer eller så. Uppgraderingen blev klar idag vi 16-tiden, 20-timmar senare! Datorn har stått och tuggat och jag trodde både en och två gånger att det fullständigt hade skitit sig. Men tillslut så var installationen äntligen färdig och jag sitter just nu och testar lite olika program för att se om något inte fungerar som det ska. Det första jag upptäckte var att drivrutinerna till ljudkortet inte fungerade så det blev ett besök Creativs sida för att få tag i en som skulle passa till 7:an, och nu är det ljud igen.

För Er som ännu inte har uppgraderat till Windows 7 så säger jag bara att ha tålamod när ni installerar. För gör ni en uppgradering och vill bibehålla program och inställningar som förut så tar installationen väsentligt längre tid…

 

klocka

2 kommentarer

Filed under Teknik

2 responses to “Windows 7 (A Never Ending Story…?)

  1. Ewa

    Tjugo timmar utan datorn?! Hemska tanke, he he.
    Förstår att du slängdes mellan hopp och förtvivlan…
    När jag uppdaterade min iPhone första gången tog det typ 4 timmar. Då var jag nära att ge upp flera gånger – men till sist ordnade det sig – som för dig.

  2. Vandraren

    Nja helt utan dator är man ju inte, vi har ju två till och sedan finns ju iPhone också som tur är… 🙂

Kommentera

