Amor animi arbitrio sumitur, non ponitu…

Vi väljer att älska, vi väljer inte att sluta älska…

Vacker, rolig, intelligent, omtänksam, godhjärtad, underbar, listan kan göras lång på de adjektiv som beskriver mitt hjärtas dam. Hon vars hand som passar i min, hon som är mor till mina barn. Hon som är min allra bästa vän i vått och tort, hon som älskar mig när jag förtjänar det minst, och hon håller mig kär. Det är hon som får det allra största och rödaste av hjärtan på denna alla hjärtans dag. Älskar dig mitt hjärta…

Men jag vill också ge en virtuell ros till flera där ute. Bland annat alla underbara vänner och arbetskamrater. Alla på Twitter och Facebook som man nästan har daglig kontakt med. Alla som läser denna blogg och som står ut med de ord och tankar jag skriver här.

Tidigare så startade vi en Spotifylista på lite kärlekslåtar här har ni den listan… ”Greatest Love Songs”. Ha nu en underbar och trevlig Alla Hjärtans Dag…

Kram J



6 kommentarer

Filed under Kärlek, Personligt, Spotify, Ur en pappas perspektiv

6 responses to “Amor animi arbitrio sumitur, non ponitu…

  1. MariaHager

    Ååååh vad fint skrivet mitt hjärta! Älskar dig massor & fortfarande efter 19 år tillsammans.. Du är så fin! Puss

  2. Pingback: valentines day « mymlan. the real.

  3. Lycklig för att ni är lyckliga goa vännerna! Vad spelar väl ett datum för roll!?!?? men förstår att det verkar lite konstigt…med det där.. Må kärleken o glädjen följa er genom livet…och delar med mig till er min dikt som jag skrev till min äldste sons bröllop…
    http://moniqas.wordpress.com/2010/01/26/en-gyllene-ring-dikt-till-brudparet/

  4. Vandraren

    Ja det står iallafall rätt datum på kommentarerna. Såg att det var fler som råkat ut för samma sak på WordPress.com.
    Tack för dikten, jättefin… =)

  5. Ewa

    Jag läste ikapp din blogg på sjukhuset och blev tårögd av vad fint du skriver om din älskling och fru. Det gör mig så glad att ni har en sån fin relation och kärlek er emellan. Så blir det om man har turen att hitta sin rätta och vårdar kärleken. Aldrig tar den för given.

  6. Vandraren

    Tack Ewa det gläder mig/oss för de fina ord du skriver. Jo jag är så tacksam för att jag fortfarande har Mia hos mig.

    Försöker därför göra allt som står i min makt för att visa henne hur mycket jag älskar henne, hur tacksam jag är för att hon är min… 🙂

Kommentera

