Hej…

Nu har vi varit hundägare i drygt en vecka och det som slagit mig är att man nu har nått en ny social status. Ett steg upp i den mänskliga hierarkin. För hundägare hälsar på varandra. Jo det är sant. Kanske inte 100%, men iallafall de flesta.

Jag brukar vara ute och gå ganska ofta och den erfarenheten jag har är att folk mer eller mindra har någon slaggs osynliga skygglappar på sig och är livrädda för att hälsa på folk de inte känner. Nu tror ni säkert jag har slagit i huvudet lite för hårt men det ligger en hel del i det jag säger.

Ni har säkert varit ute för detta själva, om inte som hundägare så kanske i något annat sammanhang. Ta till exempel yrkeschaufförer, de ser man ofta hälsa på varandra genom att blinka med sina lysen. Trevligt eller hur?

Så vi svenskar tycks nog vara lite udda som måste ha något gemensamt med varandra för att kunna lyfta blicken från backen och få fram ett …. Hej

För vem vet vad som döljer sig bakom ett hej. Kanske kan man träffra en ny vän för livet, kanske en kärlek eller bara någon att ta en kopp kaffe med ibland. Den där dagen som annars började så trist blev precis lite lättre för att någon uppmärksamade mig med ett hej

Så hej på Er därute…

3 kommentarer

Filed under Tankar, Ur en pappas perspektiv

3 responses to “Hej…

  1. Vandraren

    Hej hej 😉

Kommentera

