Trött och besviken…

Känner mig avslagen, trött och besviken. Denna vecka som skulle bli en skön ledighet vändes istället till frustration och besvikelse. Frustration över att man aldrig tycks kunna vara helt ledig ifrån jobbet. Att man alltid tydligen måste finnas till hands även under semester. Ska man aldrig riktigt kunna koppla av? Ska man aldrig kunna känna, gud vad skönt att bara vara ledig och kunna vara med familjen? Utan istället gå i ständig oro över att mobilen ska ringa.

Faktum är att jag gillar mitt jobb, eller jag älskar det. Men ibland tycker jag det ställs lite väl orimliga krav om tillgänglighet. Även om man är ansvarig för en avdelning så måste man väl ändå ha rätt till semester?

P.S Allt jag önskade var att bara få ha semester i en vecka… D.S

Följ min blogg med bloglovin

Lämna en kommentar

Filed under Arbete, Personligt, Ur en pappas perspektiv

Kommentera

