Vem vinner ikväll?

Ikväll ska det avgöras, vem kommer vi skicka till Oslo och Eurovision song contest 2010? Och vem kommer tidningarna skriva om i morgon och säga fel låt vann?

För att göra kvällen lite mer spännande har jag i alla fall vågat mig på en gissning. Och här har ni den:

  1. This is My Life – Anna Bergendahl
  2. Manboy – Erik Saade
  3. Kom – Timoteij
  4. Keep On Walking – Salem Al Fakir
  5. You´re Out Of My Life – Darin
  6. Hollow – Peter Jöback
  7. Unstoppable – Ola
  8. I Did it For Love – Jessica Andersson
  9. Jag vill om du vågar – Pernilla Wahlgren
  10. We Can Work it Out – Andreas Johnson

Vad tror Ni själva, vem eller vilka vinner ikväll?


12 kommentarer

Filed under Musik, Ur en pappas perspektiv

12 responses to “Vem vinner ikväll?

  1. Here are the votes from the jury in Bjärred:

    1. This is My Life – Anna Bergendahl
    2. Keep On Walking – Salem Al Fakir
    3. You´re Out Of My Life – Darin
    4. Manboy – Erik Saade
    5. Kom – Timoteij
    6. We Can Work it Out – Andreas Johnson
    7. Unstoppable – Ola
    8. Hollow – Peter Jöback
    9. I Did it For Love – Jessica Andersson
    10. Jag vill om du vågar – Pernilla Wahlgren

    Mest anmärkningsvärt med årets final i Melodifestivalen måste ju ändå vara att där endast är en homosexuell av artisterna i startfältet. Vad jag vet i varje fall. Jöback måste ha ett helvete backstage med så många sockersöta småkillar omkring sig. Klart, han kan ju ta hjälp av herr Björkman.

    • Vandraren

      Faan Jens… nu ser jag ju fram mot det här. Måste ju vinna över dig 😉

      • Ja det får du gärna göra. Jag tycker mest synd om dig. Du lär få tilltugget kastat på dig om du jublar över Annas viktoria och bli hårt mobbad om din frus favvisar triumferar.

        Min son har redan börjat ladda upp inför dansnumret han ska göra till Manboy och Ola. Blir nog live på Bambuser…

      • Vandraren

        Måste se det livenummret i så fall 🙂

  2. monicaslusthus

    Salem Al Fakir

  3. monicaslusthus

    Här kommer rösterna från den västra sidan av soffan.

    1. Keep On Walking – Salem Al Fakir
    2. This is My Life – Anna Bergendahl
    3. Jag vill om du vågar – Pernilla Wahlgren
    4. You´re Out Of My Life – Darin
    5. We Can Work it Out – Andreas Johnson
    6. Unstoppable – Ola
    7. Hollow – Peter Jöback
    8. I Did it For Love – Jessica Andersson
    9. Manboy – Erik Saade
    10. Kom – Timoteij

  4. 1. Manboy Eric Saade
    2. Kom Timotej
    3. This is My life Anna Bergendahl
    4. Keep on walking Salem Al Fakir
    5. Hollow Peter Jöback
    6. Out of My life Darin
    7. Unstoppable Ola
    8. I did it for love Jessica Andersson
    9. Jag vill om du vågar Pernilla W
    10. We can work it out Andreas Johnson
    9.

  5. Vandraren

    He he måste ta och gratulera Jens här som numera kan kalla sig Mr Schlager. 6 RÄTT är inte dåligt…

  6. Här sitter jag i ett mörkt rum och skäms. På dörrhandtaget hänger den vita skjortan med långa ärmar och väntar…

    Tänk om de tips jag gör på saker som jag bryr mig om hade fallit lika väl ut. Merdre!

Kommentera

