Ide vore en idé

Trött… fruktansvärt trött. Skulle gärna gå i ide ett tag och vakna upp lite lagom till vårkanten.

Normalt sett så är jag en person med massa energi, ork och arbetslust. Men på den senaste tiden så har kroppen dräneras på all energi och arbetslusten, ja arbetslusten finns där men omgärdas av en stor dimma.

Man kommer hem, mår illa, kräks. Har sömnproblem och ångest. Känslan av att inte räcka till är stor. Livet som far förbi i en altför hög hastighet och en kropp som reagerar märkligt.

Har förstått att det är vanliga tecken på stress.

Men stressad jag? Jag som klarat sådant utan problem förr, det ingår ju mer eller mindre i min vardag. Så varför nu?

Önskar jag bara att man blev som vanligt igen, slapp känna så här och att man får sitt gamla jag tillbaka…

4 kommentarer

Filed under Personligt

4 responses to “Ide vore en idé

  1. Hej Joakim!
    Jag har förstått att du har alldeles för långa arbetsdagar. Dra ner på din arbetstid. Ingen tackar en för att man arbetar ihjäl sig. Pengar är inte allt man måste må bra också.
    Jag fick ett magasin från Landstinget i dag, som heter Hälsotecken. Där finns en artikel om Stress och problem med sömn. Den heter ”Sömnskola på Lasarettet i Motala”. Läs den så får du några tips.
    Krya på dig!

  2. Ewa

    Usch, det där låter inte alls bra. Du måste försöka göra en förbättring så att du inte blir allvarligt sjuk!
    Var rädd om dig!

Kommentera

