En stor liten kille…

En man så fruktansvärt nervös, steg för sju år sedan in i en hiss. I handen håller han sin fru, även hon lika nervös och förväntansfull. Sakta rullas båren in på operationssalen, omgiven av läkare, sjuksköterskor, massor med utrustning och prylar.

Det som ändå fångar mitt intresse är utsikten, här är det inte en operationssal som ligger långt nere i källare bland kulvertar som jag trott. Istället har vi åkt upp till en av de högsta våningarna på sjukhuset och här är utsikten total genom de stora panoramafönstren.

Anledningen till operationen är ett kejsarsnitt, ett planerat sådant. Det är vår son ska födas. Mycket av händelsen ligger som i en dimma men jag kommer ändå ihåg att det tog lite tid att plocka ut honom. Och jag vet att jag satt där vid Mias huvud och höll henne i handen, att jag efteråt fick klippa navelsträngen.

Klockan var 10:58 måndagen den 8 december 2003 när så Alfons föddes, och idag fyller den lille söte krabaten sju år. Sju år! Helt otroligt vad tiden går fort, känns som igår man stod där men honom i famnen. Men nu går vår lille pojke i första klass och blir bara större och större.

Idag är det din dag Alfons och jag hoppas att du får en underbar födelsedag

Älskar dig, Pappa…


Handen Fem Fingrar ~ Lisa Nilsson

Lämna en kommentar

Filed under Barn, Kärlek

Kommentera

