Man borde tänka efter före…

Brukar kunna vara ganska snabb i replikerna vilket inte alltid uppskattas av min fru då det ofta är hon som är föremålet för dessa. Den senaste i raden av exempel var i går kväll då hon kom hem efter jobbet, gav mig en liten känga angående diskmaskinen som inte var urplockad. 

Fru: – Du diskmaskinen sattes igång innan jag åkte till jobbet, varför är den inte urplockad?

Jag: – Ja du slutade ju inte förrens nu.

Man hör sedan hur äldste sonen skrattar på övervåningen och det ökar ju inte direkt mina chanser att försöka slingra mig ur detta. 

Det är i dom lägena, just precis när du fällt kommentaren som du vet att nu var du lite för snabb, och att detta kommer att få konsekvenser.

 

  1. Det blir inget ligga ikväll (heller) och förmodligen inte mer i år. 
  2. Du blir direkt kommenderad att plocka ur denna diskmaskinen. Förmodligen med all rätta. 
  3. Som så många andra kvinnor glömmer även inte denna en sådan kommentar i första taget utan jag lär nog få äta upp den ett tag. 

 

Men ett gott nytt kärleksfullt år på er…  😉

 

 

2 kommentarer

Filed under Ur en pappas perspektiv

2 responses to “Man borde tänka efter före…

  1. Hör på denna då: Älskling, jag kommer snart hem, du har väl dammsugit som du LOVAT? O ja, det är klart. 2 min senare: Rrriiiiiing. Hej. Jag har ett problem… Jag ljög. Och dammsugarpåsarna är slut.

    Hahaha. Jag blev inte ens sur. Han hade ju ändå nästan dammsugit innan han ljög, eller hur? 😉

Kommentera

